Tego przepisu nie znajdziecie na Cookidoo. Robiłam ten chlebek zanim kupiłam Thermomixa, ale musiałam wszystko mieszać łyżką. Teraz robię go w TM i znacznie szybciej mi to wychodzi. 

Jest to chleb na zakwasie więc musicie wcześniej wyhodować swój. 

Składniki na zaczyn: 

- 4 łyżki dokarmionego wcześniej zakwasu

- 150 gram mąki żytniej typ 2000 

- 150 gram wody

Wszystkie składniki daję do naczynia miksującego i ustawiam 2 min / wyrabianie ciasta. Zaczyn zostawiam w naczyniu miksującym na całą noc w ciepłym miejscu. 

Pozostałe składniki:

- 350 gram mąki chlebowej

- 200 gram mąki pszennej

- 400 gram wody

- półtorej łyżeczki soli

- dowolne ziarna ( ja mieszam: słonecznik, dynia, siemię lniane, chia)

Wszystkie składniki wrzucam do naczynia miksującego do wcześniej przygotowanego zaczynu i ustawiam 3 min / wyrabianie ciasta. W tym czasie przygotowuję keksówkę o wymiarach: 11x30, smaruję ją margaryną i posypuję bułką tartą. Przygotowane ciasto przelewam do keksówki i odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (zazwyczaj jest to piekarnik, nagrzewam do 40 stopni i wyłączam go). Niczym nie przykrywam. Zazwyczaj po około 3 godzinach mam już wyrośnięty chlebek i mogę go piec. Ustawiam grzanie góra-dół. Przez pierwsze 20 minut piekę w 220 stopniach, a następnie zmniejszam na 190 stopni. Przed włożeniem spryskuję cały chlebek wodą. Po wyciągnięciu również go pryskam i przykrywam ściereczką, aby skórka była miękka.