Malinowa chmurka to pyszne kruche ciasto z malinami w galaretce i pyszny krem na którym znajduje się beza z migdałami. 

Poniżej podaję Wam przepis z którego ja piekłam ponieważ przepis na Coocidoo mi nie odpowiadał. Do wykonania malinowej chmurki oczywiście wykorzystałam Thermomix.

W pierwszej kolejności proponuję zrobić bezę, gdyż najdłużej się piecze i suszy. Ja piekę ją na wieczór aby mogła się do rana suszyć. 


Składniki na bezę:

- ok 120 gram białek ( u mnie to były akurat 3 duże jajka) w temperaturze pokojowej

- szczypta soli

-  150 gram drobnego cukru 

- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

- 1 łyżeczka octu winnego lub soku z cytryny

- płatki migdałów do posypania

Rozgrzać piekarnik do 140 stopni. Beza po ubiciu powinna od razu trafić do piekarnika. Na papierze do pieczenia odrysować kształt blachy.  Zakładamy motylek. Do naczynia wlewamy białka i dodajemy szczyptę soli. Ustawiamy 4 minuty / obroty 4. Ubijamy na sztywną pianę bez zakładania miarki. Następnie zmniejszamy obroty na 3 i ustawiamy czas 10 minut. W tym czasie dodajemy przez otwór powoli cukier rozkładając to w czasie. Gdy już mamy dodany cały cukier dodajemy mąkę ziemniaczaną i łyżeczkę octu winnego. Ubijamy jeszcze 30 sek / obr 3 . Gotową pianę rozsmarować na papierze na wielkość blachy. Posypać płatkami migdałów. Bezę włożyć do nagrzanego piekarnika i po 5 minutach zmniejszyć temperaturę na 100 stopni. Piec 2 godziny. Po wyłączeniu piekarnika bezę zostawiamy w środku do całkowitego ostudzenia. 


Składniki na ciasto kruche:

- 150 gram schłodzonego masła 

- 225 gram mąki pszennej

- 1,5 łyżeczki aromatu waniliowego

- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

- 45 gram cukru pudru

- 5 żółtek 

Wszystkie składniki umieścić w naczyniu miksującym i wymieszać 30 sek. / obr 4 . Spód blachy wysmarować np. masłem i posypać bułką tartą, następnie wylepić powstałym ciastem. Ponakłuwać widelcem. Piec w temperaturze 190 - 200 stopni przez około 15-20 minut do zarumienienia ciasta. Wystudzić.


Składniki na galaretkę:

- 3 malinowe galaretki

- 600 gram mrożonych malin

- 800 ml wody 

We wrzącej wodzie rozpuścić 3 galaretki, a następnie włożyć mrożone maliny. Dzięki temu szybciej galaretka stężeje. Tężejącą galaretkę nałożyć na kruchy spód. Następnie włożyłam do lodówki aby galaretka dobrze stężała przed nałożeniem kremu. 


Składniki na krem:

- 500 gram śmietany kremówki 36 %

- 250 gram mascarpone

- 3 łyżki cukru pudru

Wszystkie składniki muszą być wcześniej schłodzone. Zakładamy motylek. Umieszczamy wszystkie składniki w naczyniu miksującym. Ubijam bez założonej miarki na obrotach 3 bez ustawiania czasu do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Zazwyczaj zajmuje to ok.1 minutę. Krem przygotowuję bezpośrednio przed wyłożeniem na ciasto. 

Gdy już mamy gotowe ciasto kruche, galaretkę i krem to na końcu  nakładam przygotowaną wcześniej bezę. Całość wkładam do lodówki do schłodzenia. 

Ciasto należy przechowywać w lodówce. 


MOJE UWAGI:

- w przepisie na Coocidoo malinowa chmurka jest na biszkopcie. Ja wolę na kruchym cieście. 

- w przepisie na Cookidoo należy piec bezę w 140 stopniach około 1 h - 1 h i 15 min. Uważam że to za dużo na bezę i wyjdzie lekko brązowa / przyrumieniona. Ja wolę bezę białą więc piekę w 100 stopniach i zostawiam ją jeszcze w piekarniku do podsuszenia. 

- moja blacha ma wymiar 24 x 36 cm