Thermomix gorzów

Czy wiecie że w Thermomixie możecie zrobić swój twaróg? 


Aby go wykonać potrzebujemy:

- 2000 gram pełnotłustego mleka

- 150 gram soku z cytryny świeżo wyciśniętego 

- 2 łyżeczki soli


Ponadto:

- tkanina muślinowa / gaza


1. Do naczynia miksującego wlać mleko (ja kupiłam na rynku od gospodarza) i sok z cytryny, wymieszać 10 s / obr 2 

2. Pozostawić w naczyniu ok. 15 minut

3. Dodać sól i włączyć fermentowanie 12 godzin / 50 stopni ( zrobiłam to na noc, Thermomixa nie było nic słychać)

4. Dolną część przystawki Varoma wyłożyć gazą i umieścić w misce. Przelać wszystko do przystawki Varoma i pozostawić na ok 3 godziny do odcieknięcia. Ja odcisnęłam dłońmi żeby było szybciej i dokładniej. 

5. Twaróg przełożyć do pojemnika i przechowywać w lodówce do 1 tygodnia.

6. Serwatkę możecie wykorzystać do chleba, bułek, chałki ...